.. Макарьевский листок

Внимание, откроется в новом окне. PDFПечатьE-mail

ИЮНЬ - 2008
 МАКАРЬЕВСКИЙ ЛИСТОК №15   

АКАФИСТ преподобному отцу нашему Макарию Желтоводскому, Унженскому и Свияжскому чудотворцу

{mosimage}Кондак 1

    Избранный от Воеводы сил небесных и Господа Иисуса Христа, преподобне отче наш Макарие, яко имея велие дерзновение к Богу, молися выну о спасении душ наших и избавлении нас от всяких бед и напастей, да зовем ти: Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.

Икос 1

Ангела на земли яви тя Творец небесе и земли, вся бо земная вменил еси за уметы, да приобретеши Единаго Христа. Темже вси, зряще твое христоподобное на земли житие, вопием ти:

Радуйся, от утробы матерния преду-готованный в чистое и непорочное жилище Пресвятыя Троицы; радуйся, Богом Отцем предызбранный. Радуйся, Богом Сыном искупленный; радуйся, Богом Духом Святым освященный. Радуйся, Господа паче всего возлюбивый; радуся, отца и матерь ради Христа оставивый. Радуйся, званию духа благодати повинувшийся; радуйся, отвергшийся себе ради Христа Иисуса. Радуйся, крест Христов на себе вземший; радуйся, в след Христа последовавший. Радуйся, до конца жизни твоея в терпении и подвизех неослабно пребывый; Радуйся, яко претерпевая мужественно временная и настоящая веселился еси будущими и вечными.

Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.

 Кондак 2

 Преподобне отче Макарие, ты сый еще младенец, егда бываше звон церковный, плача и детски крича, яко смысляй изъявлял еси желание, да в церковь несен будеши. Совершающуся же церковному в храме Божием пению радовался и веселился еси. Сего ради благовернии родителие твои ношаху тя на каждое церковное пение и прославляху о тебе Господа Бога вопиюще: Аллилуия.


 

Внимание, откроется в новом окне. PDFПечатьE-mail

МАЙ - 2008 
 МАКАРЬЕВСКИЙ ЛИСТОК №14

Акафист Пресвятей Владычице нашей Богородице в честь иконы Ея, именуемой «Всех скорбящих Радость»

  {mosimage}Кондак 1
Взбранней Воеводе победительная, яко избавльшеся от вечныя смерти благодатию от Тебе рождшагося Христа Бога нашего и Твоим матерним пред Ним ходатайством, благодарственная восписуем Ти, раби Твои: яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед и скорбных обстояний свободи, зовущих: радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.
 
Икос 1
Ангел предстатель послан бысть с небесе рещи Богородице: радуйся, возвещая Божественным воплощением Христовым хотящую родитися от Нея Радость всему миру, в скорби погибающу. Темже и мы, грехми обремененнии, надежду спасения в Тебе улучивше, умильно взываем Ти:

Радуйся, Божие ко грешным благоволение; радуйся, кающихся пред Господом Богом крепкое заступление. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, греховную отъемлющая скверну; радуйся, бане, омывающая совесть. Радуйся, рождшая Избавителя, беззакония наша туне очищающаго; радуйся, всечудное всех к Богу примирение. Радуйся, мосте, воистину преводяй нас от смерти к животу; радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая. Радуйся, лествице небесная, Еюже Господь к нам сниде; радуйся, вина всех обожения. Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

 

Внимание, откроется в новом окне. PDFПечатьE-mail

АПРЕЛЬ - 2008 
 МАКАРЬЕВСКИЙ ЛИСТОК №13
 
Свт. Игнатий Брянчанинов.

О молитве Иисусовой. Беседа старца с учеником

{mosimage}Ученик. Некоторые утверждают, что от упражнения Иисусовою молитвою всегда, или почти всегда последует прелесть, и очень запрещают заниматься этой молитвою.  
Старец.
В усвоении себе такой мысли и в таком запрещении заключается страшное богохульство, заключается достойная сожаления прелесть. Господь наш, Иисус Христос, есть единственный источник нашего спасения, единственное средство нашего спасения; человеческое имя Его заимствовало от Божества Его неограниченную, всесвятую силу спасать нас, как же эта сила, действующая во спасение, эта единственная сила, дарующая спасение, может извратиться и действовать в погибель? Это – чуждо смысла! это – нелепость горестная, богохульная, душепагубная! Усвоившие себе такой образ мыслей точно находятся в бесовской прелести, обмануты лжеименным разумом, изшедшим из сатаны. Сатана восстал коварно против всесвятого и великолепного имени Господа нашего Иисуса Христа, употребляет в свое орудие слепоту и неведение человеческие, оклеветал имя, еже паче всякого имени. О имени Иисусове всяко колено поклонится небесных и земных и преисподних [Филипп.II,9,10]. Запрещающим молиться молитвою Иисусовою можно отвечать словами апостолов Петра и Иоанна на подобное запрещение, сделанное Иудейским Синедрионом: праведно ли есть пред Богом, вас послушати паче, неже Бога судите. Господь Иисус заповедал молиться всесвятым именем Своим, Он дал нам бесценный дар, какое значение может учение человеческое, противоречащее учению Бога, воспрещение человеческое, усиливающееся устранить и разрушить повеление Божие, отъять дар бесценный? Опасно, очень опасно проповедовать учение, противное тому учению, которое проповедано Евангелием. Такое начинание есть произвольное отлучение себя от благодати Божией, по свидетельству Апостола [Галат. I,8].

Ученик. Но старцы, которых мнение приведено мною, пользуются особенною известностью, признаются многими за опытнейших наставников в духовной жизни.

   

Внимание, откроется в новом окне. PDFПечатьE-mail

МАРТ - 2008 
 МАКАРЬЕВСКИЙ ЛИСТОК №12

Святитель Феофан Затворник

{mosimage}О молитве. В праздник Введения во храм Пресвятой Богородицы нахожу благовременным предложить вам наставление о молитве, - главном деле храма. Храм есть место молитвы и поприще ея развития. Для нас введение в храм есть введение в дух молитвенный. И сердце благоволит Господь именовать храмом Своим, куда входя умно, предстоим Ему, восхождение к Нему возбуждая, как благовонное курение фимиама. Будем же учиться, как сего достигнуть?! Собираясь в храм, конечно, вы молитесь. И здесь совершая молитву, верно, и дома не оставляете ея. Потому излишне было бы говорить вам о нашей обязанности молиться, когда вы молитесь: но никак думаю, не излишне указать вам два-три правила о том, как совершать молитву, если не в научении, то в напоминание. Дело молитвы есть первое дело в христианской жизни. Если в отношении к обычному порядку дел верно присловие: век живи, век учись; то тем паче оно приложимо к молитве, действие которой не должно иметь перерыва и степени которой не имеют предела.

Припоминаю мудрое обыкновение древних святых отцев, по которому они, приветствуя друг друга при свидании, не о здоровье и не о чем другом спрашивали, а о молитве, говоря: как идет, или как действуется молитва? Действие молитвы у них было признаком жизни духовной, - и они именовали ее дыханием духа. Есть дыхание в теле - живет тело; прекратится дыхание - прекращается жизнь. Так и в духе. Есть молитва - живет дух; нет молитвы - нет жизни в духе.

 

Внимание, откроется в новом окне. PDFПечатьE-mail

ФЕВРАЛЬ - 2008 
 МАКАРЬЕВСКИЙ ЛИСТОК №11 

Исповедание во святых отца нашего Афанасия, патриарха Александрийского

{mosimage}Иже хощет спастися, прежде всех подобает ему держати кафолическую веру, еяже аще кто целы и непорочны не соблюдает, кроме всякаго недоумения, во веки погибнет. Вера же кафолическая сия есть: да Единаго Бога в Троице, и Троицу во Единстве почитаем, ниже сливающее ипостаси, ниже существо разделяющее. Ина бо есть ипостась Отча, ина Сыновня, ина Святаго Духа. Но Отчее и Сыновнее, и Святаго Духа, едино есть Божество, равна слава, соприсносущно величество. Яков Отец, таков Сын, таков и Святый Дух. Несоздан Отец, несоздан Сын, несоздан и Святый Дух. Непостижим Отец, непостижим Сын, непостижим и Дух Святый. Вечен Отец, вечен Сын, вечен и Святый Дух. Обаче не три вечни, но Един вечный. Якоже ниже три несозданнии, ниже три непостижимии, но Един несозданный, и Един непостижимый. Подобнее, Вседержитель Отец, Вседержитель Сын, Вседержитель и Дух Святый. Обаче не три вседержители, но Един Вседержитель. Тако: Бог Отец, Бог Сын, Бог и Дух Святый. Обаче не три бози, но Един Бог. Равне: Господь Отец, Господь Сын, Господь и Дух Святый. Обаче не три господие, но Един Господь, зане якоже особно куюждо ипостась, Бога и Господа исповедати христианскою истиною понуждаемся. Тако три боги, или три господы глаголати кафолическим благочестием возбраняется.

Отец ни от кого есть сотворен, ни создан, ниже рожден.

Сын от Отца Самаго есть, не сотворен, ни создан, но рожден.

Дух Святый от Отца не сотворен, ни создан, ниже рожден, но исходящь.

Един убо есть Отец, не три отцы. Един Сын, не три сыны. Един Дух Святый, не три дуси святии.

И в сей Святей Троице ничтоже первое, или последнее, ничтоже более, или менее. Но целы три ипостаси, соприсносущны суть себе и равны.

Сице яко да по всему, якоже предречеся, Троица во единице, и Единица в троице почитается. Хотяй убо спастися, тако о Святей Троице да мудрствует.

Из Следованной Псалтири 


   

Страница 10 из 11

«ПерваяПредыдущая12345678910СледующаяПоследняя»